На кожному етапі розвитку суспільства домінують певні орієнтири на вихованняпідростаючого покоління. У наш час особливо актуальною стає проблема екологічного навчання і виховання. Не можна відокремити наше життя від навколишнього середовища, в якому ми живемо, а тому не можна спокійно спостерігати, як це середовище стає все більш небезпечним для всього живого. Наша щоденна поведінка, наша господарська діяльність не покращує екологічний стан довкілля і через нашуекологічну безграмотність, ічерез байдужість та неуважність, через пріоритетність економічних ідей відносно до об'єктивних законів природи. Саме поняття «екологічна катастрофа» стала повсякденним, і саме тому освіта у навчальних закладах повинна мати належний екологічний рівень. Найважливіше завдання екологічної освіти – засвоєння знань про екологію Землі та формування персональної відповідальності за стан справ у довкіллі.
Працюючи над темою«Організація навчального процесуз урахуванням індивідуальних особливостей дітей», намагаюсь турбуватися про всебічний фізичний і духовний розвиток, пробуджувати мислення і високий моральний дух дитини. Проводжу уроки- подорожі у незнаний світ науки, це гра і ситуації успіху. пізнання нового і радість творчого пошуку. За роки роботи усвідомила, що фронтальна та індивідуальна форми роботи організації навчальної діяльності молодших школярів не в змозі вирішити ті складні проблеми. що постають перед сучасною школою. Певні можливості у розв’язанні данного питання мають активні та інтерактивні методи роботи. Особливої уваги в роботі з учнями надаю розвитку навичок самостійної роботи школярів, вчу їх спостерігати і уявляти, запам’ятовувати і порівнювати, аналізувати і класифікувати, міркувати над можливими причинами і вчу виділяти головне і другорядне в явищах і предметах. Намагаюсь підбирати завдання , що вимагають від учнів напруження розумових сил, доказовості суджень і логічного мислення. Належну увагу приділяю організації навчального співробітництва, формуванню в школярів уміння та бажання здобувати знання, ставитися до навчання . як до серйозної відповідальної і наполегливої праці. У вихованні і навчання учнів намагаюсь поєднувати цілеспрямоване і опосередковане стимулювання зусиль дітей щодо виховання і розвитку їх пізнавальних і творчих здібностей в ігровому. інтелектуальному, художньому, практичному і комунікативному видах діяльності.