Завдання для самостійного
опрацювання матеріалу з біології (7-11
кл)
11 клас Gрочитати
параграфи 18-22.
Звернути увагу на
рекомендовані поняття та терміни.
Тема. Генотип як
цілісна система
Урок. Генетичні основи селекції організмів.
Основні поняття:
селекція, штучний добір, порода, сорт, штам, районування, гібридізація,
відбір.
Урок. Досягнення у селекції рослин в Україні.
Урок. Досягнення у селекції тварин в Україні.
Урок. Успадкування диференційованого стану
клітин. Химерні та генетично модифіковані
організми.
Урок. Основні напрямки сучасної біотехнології:
генна інженерія, цито-, гісто-,
ембріотехнології, клонування,
генотерапія.
Поняття
та терміни уроку: біотехнологія, генетична інженерія, плазміди, клітинна
інженерія,
культура клітин, клонування організмів,
генетично модифіковані організми.
Продовження 11 клас
Перевір себе
1. У селекції
тварин використовують форму штучного добору:
А) масовий
Б) індивідуальний
2. Галузь
біології , що займається створенням методів синтезу і виділення генів, за
допомогою яких можна змінювати генотип організму, називають:
А) молекулярна
біологія
Б) біохімія
В) селекція
Г) генна
інженерія
3. При
спорідненому схрещуванні можна одержати:
А) чисті лінії
Б) підсилення
прояву домінантних ознак
В) підвищенням
«життєвої сили»
4. Гетерозис
проявляється:
А) підвищенням
продуктивності гібрида
Б) Підвищенням
плодючості гібрида
В) виведенням
нової породи, сорту
Г) підвищенням «життєвої сили».
5. У селекції
мікроорганізмів застосовують методи :
Б) експериментальний
мутагенез
В) гібридизацію
Г) споріднене
схрещування
6. У селекції
рослин знання центрів походження
культурних рослин має значення для:
А) підбору
вихідного матеріалу
Б) вивчення
хвороб і шкідників
В) передбачення
наслідків гібридизації
Г) вивчення
різноманітності мутацій
7. Що таке
гібридна сила?
8. Для чого
одержують міжвидові гібриди?
9. Гетерозисні
гібриди тварин розмножують:
А) вегетативно
Б) статевим
шляхом
В) нестатевим
шляхом
Г) не
розмножують.
Профіль природничий
Тема: Індивідуальний розвиток організмів.
Урок. Періоди
онтогенезу у багатоклітинних організмів: ембріогенез.
Опрацювати §4,
мал..17-20, заповніть таблиці 4-5,с.35 підручника.
Виконати
лабораторну роботу «Ембріогенез хордових.
Урок.
Органогенез.
Опрацювати
§5, мал.21-24
Урок. Постембріональний
розвиток.
Опрацювати
§6, заповніть табл..6,с.35 підручника.
Підготувати повідомлення «Прояв дії генів у розвитку
організмів. Вплив генотипу та чинників зовнішнього середовища на розвиток
організмів.
Поняття та
терміни: онтогенез, ембріональний і постембріональний період, ембріон,
бластула, гаструла, бластомери, ектодерма, ентодерма, мезодерма, зародкові
листки, диференціація, стовбурові клітини, регенерація, нервова трубка, хорда,
органогенез, біогенетичний закон.
Профіль
гуманітарний
Тема: Розмноження
та індивідуальний розвиток організмів.
Урок: Форми
розмноження: нестатеве, статеве розмноження організмів.
Виконати
лабораторну роботу: Форми розмноження організмів та їх цитологічні основи –
с.38 підручника.
Опрацювати §1-2,
заповніть табл..1 на с.34.
Урок. Мейоз.
Будова та утворення статевих клітин. Запліднення.
Опрацювати §3,
заповніть табл..2 , с.34.
Поняття та
терміни: онтогенез, ембріональний і постембріональний період, ембріон,
бластула, гаструла, бластомери, ектодерма, ентодерма, мезодерма, зародкові
листки, диференціація, стовбурові клітини, регенерація, нервова трубка, хорда,
органогенез, біогенетичний закон.
Завдання для самостійного опрацювання матеріалу з
біології
10 клас
Тема.
Молекулярний рівень.
Урок. Білки:
будова та властивості.
Терміни та
поняття: амінокислоти, аміногрупа, карбоксильна група,
радикал,
ковалентний зв'язок, пептидний зв'язок, первинна структура білка,
вторинна
структура білка, третинна структура білка, четвертинна структура білка,
денатурація,
ренатурація, деструкція.
Домашнє завдання:
опрацювати параграф 4, відповісти на запитання на с.27
Урок. Функції
білків.
Терміни та
поняття: ферменти, активний центр ферментів, специфічність ферментів,
біокаталіз.
Домашнє завдання:
опрацювати параграф 5, відповісти на запитання на с. 30.
Підготувати
повідомлення про вітаміни, їх значення.
Урок. Біологічно
активні речовини. Вітаміни. Гормони, алкоїди. Антибіотики.
Терміни та
поняття: вітаміни, гіповітаміноз, авітаміноз, гіпервітаміноз, гормони,
нейрогормони,
фітогормони, алкоїди, антибіотики.
Домашнє завдання:
опрацювати параграф 6, відповісти на запитання на с.34. Підготувати
повідомлення про
історію відкриття нуклеїнових кислот.
Урок. Нуклеїнові кислоти.
Терміни та
поняття: нуклеїнова кислота, нуклеотид, дезоксирибонуклеїнова кислота,
рибонуклеїнова
кислота, аденін, гуанін, цитозин, тимін, урацил, компліментарність, ген,
аденозинтрифосфатна
кислота.
Домашнє завдання:
опрацювати параграф 7, відповісти на запитання на с. 40
Продовження 10 клас
Природничий профіль, гуманітарний профіль.
Тема: Клітинний
рівень життя.
Урок. Історія
вивчення клітини. Методи цитологічних досліджень.
Опрацювати §8,
мал.23-29. Знати основні положення клітинної теорії.
Урок. Загальний
план будови клітин прокаріотів і еукаріотів.
Виконати
лабораторну роботу «Будова клітин прокаріотів, рослин, тварин».- с.96,
заповнити табл..1 с.93.
Поняття та
терміни: цитологія, мікроскопія, прижиттєве вивчення, метод мічених атомів,
фіксація, центрифугування, еукаріоти, прокаріоти, цитоплазма, органели,
інцистування, брунькування. .
Опрацювати §8,
відповісти на запитання на ст.51, підготувати повідомлення про бактерії,
ціанеї.
9 клас.
Тема: Кровообіг і
лімфообіг.
Урок. Органи
кровообігу, будова серця.
Терміни та
поняття: передсердя, шлуночки, стулкові клапани, півмісяцеві клапани, міокард,
властивості
міокарда, автоматія серця.
Опрацювати
параграф 23, відповісти на запитання на с.74
Урок. Робота
серця і серцевий цикл.
Терміни та
поняття: серцевий цикл, систола, діастола, частота серцевих скорочень,
систолічний об'єм крові, хвилинний об'єм
крові, регуляція роботи серця.
Опрацювати
параграф 24, розв'яжіть задачі на с. 76
Урок. Кровоносні
судини.
Терміни та поняття:
кровоносні судини, артерії, вени, капіляри, кола кровообігу,
лімфатична
система,лімфатичні судини, лімфатичні вузли,лімфообіг.
Домашнє завдання:
опрацювати параграф 25, відповісти на запитання на с.79,
перевіряємо
засвоєння тексту параграфа.
Урок. Рух крові
по судинах. Визначення частоти серцевих скорочень та артеріального тиску.
Терміни та
поняття: пульс, кров'яний тиск, тонус кровоносних судин, артеріальна
гіпертензія,
регуляція
кровообігу. Практична робота: вимірювання частоти серцевих скорочень
і артеріального тиску - с.278
Опрацювати
параграф 26, відповісти на запитання на с.82
Урок. Практична
робота. Порушення діяльності серцево-судинної системи.
Реакція
серцево-судинної системи на дозоване навантаження - с.278.
Урок. Практична
робота. Вивчення кровообігу. Перша допомога в разі кровотечі. Зміни
в тканинах у разі
порушення кровообігу - с.279.
Урок. Загальні
особливості кровоносної системи.
Виберіть вірні та невірні твердження:
1) Артерії несуть
кров від серця.
2) В них завжди
артеріальна кров.
3) Вени несуть
кров до серця.
4) В легеневих
венах кров артеріальна.
5) В лівій
половині серця кров артеріальна.
6) Мале коло
кровообігу починається в правому шлуночку.
7) Велике коло
кровообігу починається в лівому передсерді.
8) Парасимпатичні
нерви уповільнюють роботу серця.
9) Стулкові
клапани знаходяться між передсердями і шлуночками.
10) Міокард -
м'язова стінка серця.
11) Швидкість
пульсової хвилі дорівнює швидкості крові в артеріях.
12) В печінку
заходить печінкова артерія і ворітна вена.
8 клас.
Тема: Тришарові
тварини. Черви.
Урок. Тип круглі
черви. Загальна характеристика. Різноманітність.
Терміни і
поняття: тип круглі черви, кутикула, линяння, первинна порожнина тіла,
гидроскелет,
губи, стравохід, кишка, анальний отвір, шийна залоза, щетинки, гали.
Прочитати
параграф 17, дайте відповідь на питання: Яким чином
паразитичні черви
можуть жити у кишечнику хазяїна і не стати їжею для нього?
Урок. Тип
кільчасті черви. Загальна характеристика, різноманітність.
Лабораторна
робота №4. Вивчення зовнішньої будови та характеру рухів кільчастих
червів.- с.
70
Домашнє завдання:
прочитати параграфи 18,19, дайте відповіді на запитання - с. 69.
Урок.
Різноманітність червів. Їх роль у екосистемах. Значення для людини.
Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення про п'явок та дощових червів.
Урок.
Узагальнення матеріалу. Самостійна робота - с.69-70. Тестовий контроль - с.70.
Перевір себе -
с.69.
Тема.
Членистоногі. Загальна характеристика типу Членистоногі. Клас ракоподібних.
Урок.
Різноманітність ракоподібних. Роль ракоподібних у екосистемах. Їх значення для
людини.
Лабораторна робота№5. Вивчення пристосування у зовнішній будові ракоподібних
до середовища
існування. - с.106.
Домашнє завдання: прочитати параграф 20, перевір
себе -с.77
7 клас.
Тема. Будова
рослин.
Урок. Зовнішня
будова пагона. Розвиток пагона з бруньки. Лабораторна робота№4. Пагін та
його будова.
Розмаїтість пагонів.
Базові слова і
терміни уроку: пагін, стебло, листок, верхівкова і бічна бруньки.
Домашнє завдання:
прочитати параграф 14, відповісти на запитання в кінці параграфа.
Тема. Внутрішня
будова стебла. Ріст стебла. Лабораторна робота№5. Внутрішня будова
стебла у зв'язку
з його функціями.
Базові слова і
терміни уроку: стебло, камбій, кора, деревина, серцевина, судини, корок.
Домашнє завдання:
прочитати параграф 15,16, відповісти на запитання в кінці параграфа.
Тема. Видозмінені
пагони. Лабораторна робота№6. Видозміни пагона.
Базові слова і
терміни уроку:кореневище, бульбу, вуса, бруньки, вічка, листкові луски,
дінце.
Домашнє завдання:
прочитати параграф 17, відповісти на запитання в кінці параграфа.
Тема. Листок.
Зовнішня будова листка. Лабораторна робота №7. Будова і
різноманітність
листків.
Базові слова і
терміни уроку:листок, черешок, пластинка листа, жилкування.
Домашнє завдання:
прочитати параграф 18, відповісти на запитання в кінці параграфа.
Тема. Внутрішня
будова листка. Лабораторна робота№8. Внутрішня будова листка у зв'язку
з його функціями.
Базові слова і
терміни уроку:шкірочка, хлорофілоносна тканина, стовпчасті клітини, продихи,
щілина продиху, жилка.
Домашнє завдання:
прочитати параграф 19-22, відповісти на запитання в кінці параграфа.
Тема.
Узагальнення матеріалу. Тестування.
1. Сидячі листки
не мають:
а)жилок
б) продихів
в) черешка
г) листової
пластини
2. Складні листки
мають рослини:
а) акація і
конюшина
б) дуб і береза
в) ясен і вишня
г) клен і береза
3. Паралельне
жилкування мають листки:
а) бузка і
пшениці
б)дуба і клена
в)жита і пшениці
г) рису і сливи
4. Супротивне
листкорозміщення мають рослини:
а) м'ята і бузок
б) елодея і бузок
в) вишня і яблуня
г) пшениця і рис.
5. Шкірка листка
утворена тканиною:
а) твірною
б) провідною
в) основною
г) покривною
6. Повітряне
живлення рослин забезпечує:
а) брунька
б) листок
в) стебло
г) корінь
7. Продихи
містяться
а) на черешках
листка
б) тільки на
верхньому боці листка
в) стеблі
г) верхньому і
нижньому боці листка.
8. Фотосинтез
відбувається в пластидах
а) хромопластах
б) лейкопластах
в) хлоропластах
г) усіх пластидах
9. У процесі
фотосинтезу:
а) виділяється
кисень
б) виділяється
вуглекислий газ
в) виділяється
енергія
г) запасається
енергія
10. При обміні
речовин відбувається:
а) газообмін
б) перетворення
в) виділення
продуктів життєдіяльності
г) утворення
неорганічних речовин.